Belangrijke tips
Tip 1: Als u klachten heeft, gaat u dan direct naar uw huisarts.
Denk niet te snel ‘het gaat wel weer over’. Dit kan later veel onprettige discussies opleveren. Vooral als het gaat om niet- of nauwelijks objectiveerbare klachten: klachten die medisch gezien niet zo duidelijk zijn vast te stellen.
Bijvoorbeeld bij een whiplash bestaat een door aansprakelijkheidsverzekeraars veel aangehangen richtlijn dat de kenmerkende klachten zoals hoofdpijn en nekpijn direct na het ongeval aanwezig moeten zijn geweest. Indien deze klachten niet direct na het ongeval aanwezig waren, kan in de ogen van sommige verzekeraars geen sprake zijn van een whiplash.
Oftewel als u pas twee maanden na het ongeval uw huisarts bezoekt met hoofdpijn en nekklachten weet u welhaast zeker dat u de reeds genoemde onprettige discussie met de verzekeraar zult krijgen.
Tip 2: Houd vanaf het begin uw schade bij.
Kosten die u maakt, moeten door de aansprakelijke partij worden betaald. De ervaring heeft geleerd dat het aanvragen en verkrijgen van voorschotten eenvoudiger is indien de schadeposten worden vergezeld van nota’s, facturen en/of kwitanties.
Ook de gemaakte reiskosten in verband met ziekenhuisbezoek van zowel het slachtoffer van letselschade als familieleden, opvang voor de kinderen, ingeschakelde hulp in en om het huis, moeten in het beginstadium worden geïnventariseerd.
Tip 3: Ga niet zomaar akkoord met een medische keuring door een specialist of arts die door de verzekeraar is voorgesteld.
Tip 4: Zorg dat uw letselschadespecialist bij het eerste bezoek van de verzekeraar aanwezig is.
U krijgt snel na uw ongeval bezoek van de schaderegelaar van de aansprakelijke partij (de verzekeraar). U moet zich goed realiseren dat de verzekeraar vanaf dat moment uw wederpartij is. Zorgt u er daarom voor dat uw belangenbehartiger voor juridische hulp bij dat gesprek aanwezig is. Wij weten waar we op moeten letten en waar u wel en niet op in moet gaan. Dit kan later veel problemen en discussies voorkomen.
Bel 085 – 760 60 13 of vul het contactformulier in voor een persoonlijk advies.